Betalingen
-
Hoe kan ik mijn incassonummer (bankrekeningnummer) wijzigen?
In uw klantportal kunt u een verzoek indienen voor het wijzigen van een bankrekeningnummer.
-
Kan ik blijven betalen op dezelfde wijze / rekening?
Op 17 november 2021 heeft Hypinvest alle nog uitstaande leningen gekocht van DSB Bank/Finqus BV. U kunt gewoon blijven betalen op de manier die u gewend bent.
Automatische incasso
Maakt u gebruik van automatische incasso? De betaaldatum en het termijnbedrag wijzigen niet. De automatische afschrijvingen van uw termijnbedrag voor uw lening worden voortaan geïncasseerd door Stichting Hypotheek Ontvangsten inz. Hypinvest Hypotheken B.V. met rekeningnummer NL18 ABNA 0640 5653 44 en incassant ID NL30ZZZ342933640000. Dit geldt als u een hypothecaire of consumptieve lening heeft bij ons.
Handmatige (periodieke) overboeking
Maakt u zelf bedragen over voor de betaling van uw termijnbedragen of als extra aflossing op uw lening? U gebruikt hiervoor het rekeningnummer NL18 ABNA 0640 5653 44 op naam van Stichting Hypotheek Ontvangsten inz. Hypinvest Hypotheken B.V. Bij de verkoop van uw lening is het rekeningnummer niet aangepast, wel de tenaamstelling van deze rekening. De nieuwe tenaamstelling is Stichting Hypotheek Ontvangsten inz. Hypinvest Hypotheken B.V. Dit geldt als u een hypothecaire of consumptieve lening heeft bij ons.
Let op: heeft u in het verleden uw bank opdracht gegeven om periodiek (bijvoorbeeld elke maand) een betaling te doen voor uw lening, dan gebruikt u mogelijk de oude tenaamstelling. Dan kan uw overboeking door uw bank mogelijk niet in behandeling worden genomen. Voor de zekerheid willen wij u vragen om uw periodieke overboeking te controleren en de juiste tenaamstelling op te nemen.
-
Kan ik een betalingsregeling treffen?
Wanneer u onverhoopt een achterstand in betaling op uw hypotheek of lening hebt opgelopen, kunt in de meeste gevallen een betalingsregeling treffen.
Samen met u kijken wij welk bedrag u kunt missen naast uw maandelijkse uitgaven.Heeft u een 1e of 2e hypotheek?
Voor een hypotheek kunt u contact opnemen met Wooncollect via telefoonnummer 070 - 342 95 59 of een e-mail sturen naar info@wooncollect.nl.Heeft u een consumptief krediet?
Voor een consumptief krediet kunt u contact opnemen met 088 - 655 6816 of een e-mail sturen naar debiteurenbeheer@finqus.nl. -
Ik heb een brief ontvangen over de achterstand op mijn lening of hypotheek. Wat moet ik doen?
Wij informeren u wanneer er sprake is van een betalingsachterstand.
Als u het achterstandsbedrag dat in de brief staat kunt betalen kunt u het bedrag overmaken naar IBAN nummer NL18 ABNA 0640 5653 44. Vermeld bij een betaling altijd uw contractnummer.Heeft u een 1e of 2e hypotheek?
Voor een achterstand op uw hypotheek kunt u contact opnemen met Wooncollect via telefoonnummer 070 - 342 95 59 of een email sturen naar info@wooncollect.nl.Heeft u een consumptief krediet?
Voor een achterstand op uw consumptief krediet kunt u contact opnemen met 088 - 655 6816 of een e-mail sturen naar debiteurenbeheer@finqus.nl. -
Ik wil geld overmaken naar Finqus, naar welk bankrekeningnummer kan ik het geld overmaken?
U kunt IBAN nummer NL18 ABNA 0640 5653 44 gebruiken voor het verrichten van betalingen. Vermeld bij een (extra) betaling altijd uw contractnummer.
-
Hoe informeert Finqus mij over de bedragen die van mijn bankrekening worden afgeschreven?
SEPA schrijft voor dat bij een gewijzigd incassobedrag Finqus u moet informeren. De incasso kan op verschillende manieren wijzigen. Hieronder leest u hoe we u daar over informeren.
- Voor leningen met een rentevaste periode ontvangt u aan het begin van elke rentevaste periode eenmalig een brief waarin het vaste bedrag staat dat u per maand gaat betalen.
- Voor leningen met een variabele rente ontvangt u bij een wijziging in het rentetarief een brief waarin het bedrag staat dat u per maand gaat betalen. Als u per kwartaal een rekeningoverzicht ontvangt staat daarin het bedrag dat u per maand gaat betalen, u ontvangt dan geen aparte brief.
- Omdat de maandelijkse lasten voor een lineaire lening per maand verschillen, ontvangt u voor deze leningvorm jaarlijks, in uw jaaropgave, een overzicht van de verschuldigde maandelijkse lasten.
- Als een aanpassing van uw lening leidt tot andere maandelijkse lasten dan laten we u dat per brief weten, voordat het nieuwe bedrag voor het eerst van uw rekening wordt afgeschreven.
-
Wanneer ontvang ik mijn jaaropgave?
Er wordt geen fysieke jaaropgave verstuurd. Jaaropgaven worden voor u beschikbaar gesteld via het Klantportaal. U kunt hier uw jaaropgave raadplegen en downloaden.
Heeft u nog geen account op het Klantportaal?
Dan raden wij u aan om uw account te activeren, u ontvangt dan uiterlijk binnen drie werkdagen uw registratiecode per post.