Algemeen
-
Wie is Finqus?
Finqus is een productnaam van Hypinvest Hypotheken BV. Hypinvest Hypotheken BV (Hypinvest) is een beheerder van hypotheken en consumptieve kredieten. Finqus staat voor begrijpelijke taal en een heldere en duidelijke uitleg. Hypinvest gaat voor kwaliteit en vertrouwen en beschikt over professionele en vakbekwame medewerkers.
Wie is Hypinvest
Hypinvest is een 100% dochteronderneming van NIBC Bank N.V. (NIBC). NIBC is een Nederlandse bank met een rijke historie. De bank is opgericht in 1945 door de Nederlandse overheid. In de loop der jaren heeft NIBC zich continu ontwikkeld. NIBC is in Nederland actief met meerdere hypotheekmerken. U kunt dus rekenen op veel expertise.
Op 17 november 2021 heeft Hypinvest alle nog uitstaande leningen gekocht van DSB Bank/Finqus BV. De voorwaarden van uw lening blijven ongewijzigd. Ook het rentepercentage dat u nu betaalt blijft gelijk tot aan het einde van uw renteperiode. De naam Finqus blijft voorlopig en u kunt gebruik blijven maken van hetzelfde klantenportaal. Hypinvest verstrekt geen nieuwe leningen. Het is niet mogelijk om van bestaande leningen geldopnames te doen of leningen te verhogen.
Hypinvest Hypotheken BV staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 27 25 84 12, is geregistreerd in het register Financiële Dienstverleners en staat onder toezicht van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) onder nummer 12000074.
Heeft u vragen? Kijk dan onder veelgestelde vragen op deze website. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met ons. -
Ik wil een adreswijziging doorgeven, hoe moet ik dat doen?
U kunt in uw klantportal uw persoonlijke gegevens wijzigen.
-
Ik heb een klacht, waar kan ik deze indienen?
Heeft u uw lening afgelost vóór 17 november 2021?In dit geval is uw lening niet verkocht aan Hypinvest. Voor klachten kunt u contact opnemen met klacht@dsb.nl.
Had u op 17 november 2021 nog een lening uitstaan bij Finqus? Dit betekent dat uw lening is verkocht aan Hypinvest. Als u een klacht heeft over de dienstverlening van Hypinvest of over uw lening, dan kunt u via onderstaande gegevens uw klacht kenbaar maken:
E-mail: klachtenadministratie@hypinvest.nl
Schriftelijk: Hypinvest tav Klachtencommissie Hypinvest
Postbus 380
2501 BH ’s-Gravenhage
Mocht u ontevreden zijn over onze klachtafhandeling, dan kunt u uw klacht voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD) of de geschillencommissie van het Bureau Krediet registratie (BKR).
Het Kifid is een onafhankelijke organisatie die klachten behandelt over financiële producten en diensten. Het Kifid kijkt of uw klacht via bemiddeling kan worden opgelost. Zo niet, dan doet de Kifid een uitspraak in uw klacht. Bent u het niet eens met deze uitspraak? Dan kunt u uw klacht in bepaalde gevallen voorleggen aan de Commissie van Beroep.
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) (Voor particulieren)
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
070 - 33 38 999
BKR gerelateerde klachten kunt u nadat u onze klachtenprocedure heeft doorlopen voorleggen aan de Geschillencommissie Bureau Kredietregistratie.
Voor meer informatie over het KiFiD en BKR verwijzen wij naar www.kifid.nl en www.bkr.nl.