Bijzonder Beheer
-
Hoe kan ik Wooncollect bereiken?
Bijzonder Beheer Hypotheken
Per telefoon: 070 - 342 95 59
Per Email: info@wooncollect.nlPer post:
Postbus 16474
2500 BL Den HaagBijzonder Beheer Consumptief Krediet
Per telefoon: 088 - 655 6816
Per Email: debiteurenbeheer@finqus.nlPer Post:
Postbus 2178
3800 CD Amersfoort -
Hoe kan ik mijn verschuldigd bedrag betalen?
U kunt het bedrag overmaken naar IBAN nummer NL18 ABNA 0640 5653 44. Vermeld bij een betaling altijd uw contractnummer.
Heeft u vragen over de betaling?
Voor een betaling op uw hypotheek kunt u contact opnemen met Wooncollect via telefoonnummer 070 - 342 95 59 of een mail sturen naar info@wooncollect.nlVoor een betaling op uw consumptief krediet kunt u contact opnemen met 088 - 655 6816 of een mail sturen naar debiteurenbeheer@finqus.nl
-
Waarom is het belangrijk om een betaalbewijs naar Wooncollect te sturen?
Zodra wij uw betaalbewijs hebben ontvangen, maken wij een aantekening in uw dossier dat uw betaling onderweg is. Omdat bij bankbetalingen vaak een verwerkingstijd van minimaal vijf werkdagen geldt, is het belangrijk uw betaalbewijs snel aan ons door te geven. Maakt u gebruik van internetbankieren? Dan stuurt u via e-mail een kopie van de afschrijving op uw rekening. Dat kunt u sturen naar:
Bijzonder Beheer Hypotheken
info@wooncollect.nlBijzonder Beheer Consumptief krediet
debiteurenbeheer@finqus.nl -
Is het mogelijk een betalingsregeling met Wooncollect te treffen?
Ja. Het is in veel gevallen mogelijk om een betalingsregeling te treffen om in meerdere termijnen de achterstand te betalen. Wij helpen u bij het vinden van een oplossing. Om te beoordelen wat voor soort regeling we met u kunnen treffen, is het noodzakelijk dat wij inzicht krijgen in uw inkomsten en uitgaven. In overleg met elkaar zetten we dan een betalingsregeling op.
-
Wat gebeurt er als ik niet betaal?
Wooncollect is erop gericht om de achterstallige betalingen voor de aan u verstrekte lening te incasseren. Lukt het u niet om uw achterstand in het minnelijke traject (het samen zoeken naar een oplossing) te voldoen, dan kunnen wij advocaten inschakelen. Zij kunnen een gerechtelijke procedure starten, waarbij juridische maatregelen zullen worden overwogen, zoals loonbeslag, beslag op uw uitkering of pensioen, beslag op uw bankrekeningen, beslag op uw roerende zaken of beslag op en verkoop van uw woning.
Wanneer u ondanks aanmaningen niet betaalt, zijn wij genoodzaakt dit te melden aan het Bureau Krediet Registratie (BKR). Er komt dan een melding bij uw registratie(s) (door een achterstandscodering) te staan. Deze coderingen zijn voor u nadelig en maken het aangaan van toekomstige financiële verplichtingen moeilijk. De BKR-codering blijft vijf jaar in het register staan. U kunt een BKR-codering voorkomen door tijdig uw achterstand te betalen.
-
Ik ben het niet eens met de betalingsachterstand. Wat moet ik doen?
Als u het niet eens bent dat u wordt aangeschreven over een betalingsachterstand, dan kunt u een reactie sturen naar Wooncollect. Geeft u ons duidelijk aan waarom u het niet eens bent met de betalingsachterstand.
Wooncollect
Per telefoon: 070 - 342 95 59
Per Email: info@wooncollect.nl
Per post:
Postbus 16474
2500 BL Den HaagBijzonder Beheer Consumptief krediet
Postbus 2178
3800 CD Amersfoort
088 - 655 6816
debiteurenbeheer@finqus.nl -
Ik ben verhuisd en/of mijn contactgegevens zijn gewijzigd. Wat moet ik doen?
Geef uw nieuwe gegevens zo snel mogelijk aan ons door. U kunt in uw klantportal uw persoonlijke gegevens wijzigen.
-
Word ik geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie?
Consumptieve kredieten worden door de schuldeiser geregistreerd bij Bureau Krediet Registratie (BKR). Zo ontstaat een reëel beeld van het kredietverleden dat u heeft opgebouwd. Wanneer u na aanmaning niet betaalt, dan wordt dit gemeld bij het BKR. Dit geldt zowel voor hypothecair als voor consumptief krediet. Er komt dan een melding bij uw registratie(s) (door een achterstandscodering) te staan. Deze coderingen zijn voor u nadelig en maken het aangaan van toekomstige financiële verplichtingen moeilijk. De BKR-codering blijft vijf jaar in het register staan. U kunt een BKR-codering voorkomen door tijdig uw achterstand te betalen.
Wilt u meer informatie over het registreren van kredietinformatie, dan verwijzen wij u door naar www.bkr.nl.
-
Ik ben toegelaten tot de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen. Wat moet ik doen?
Bent u toegelaten tot de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen (WSNP), dan is het belangrijk dat u Wooncollect daarvan op de hoogte stelt. Wij raden u aan zo snel mogelijk een kopie van de uitspraak naar ons toe te sturen. Wilt u meer informatie over de WSNP, dan verwijzen wij u naar https://www.rijksoverheid.nl/
-
Hoe zit het met de bescherming van mijn persoonsgegevens?
Voor het beheer van uw lening kan Finqus aanvullende informatie bij u opvragen. Deze gegevens worden door Finqus gebruikt en opgeslagen in uw dossier. Meer informatie inzake de verwerking van uw persoonsgegevens kunt u vinden in ons privacy beleid.