Bijzonder Beheer
-
Hoe kan ik Finqus Bijzonder Beheer bereiken?
Bijzonder Beheer Hypotheken
Per telefoon: 088 - 42 29110
Per Email: hypotheek@finqus.nlPer post:
Postbus 240
3600 AE MaarssenBijzonder Beheer Consumptief Krediet
Per telefoon: 088 - 655 6816
Per Email: debiteurenbeheer@finqus.nlPer Post:
Postbus 2178
3800 CD Amersfoort -
Hoe kan ik mijn verschuldigd bedrag betalen?
U kunt het bedrag overmaken naar IBAN nummer NL18 ABNA 0640 5653 44. Vermeld bij een betaling altijd uw contractnummer.
Heeft u vragen over de betaling?
Voor een betaling op uw hypotheek kunt u contact opnemen met telefoonnummer 088 - 422 9110 of een mail sturen naar hypotheek@finqus.nlVoor een betaling op uw consumptief krediet kunt u contact opnemen met 088 - 655 6816 of een mail sturen naar debiteurenbeheer@finqus.nl
-
Waarom is het belangrijk om een betaalbewijs naar Finqus Bijzonder Beheer te sturen?
Zodra wij uw betaalbewijs hebben ontvangen, maken wij een aantekening in uw dossier dat uw betaling onderweg is. Omdat bij bankbetalingen vaak een verwerkingstijd van minimaal vijf werkdagen geldt, is het belangrijk uw betaalbewijs snel aan ons door te geven. Maakt u gebruik van internetbankieren? Dan stuurt u via e-mail een kopie van de afschrijving op uw rekening. Dat kunt u sturen naar:
Bijzonder Beheer Hypotheken
hypotheek@finqus.nlBijzonder Beheer Consumptief krediet
debiteurenbeheer@finqus.nl -
Is het mogelijk een betalingsregeling met Finqus Bijzonder Beheer te treffen?
Ja. Het is in veel gevallen mogelijk om een betalingsregeling te treffen om in meerdere termijnen de achterstand te betalen. Wij helpen u bij het vinden van een oplossing. Om te beoordelen wat voor soort regeling we met u kunnen treffen, is het noodzakelijk dat wij inzicht krijgen in uw inkomsten en uitgaven. In overleg met elkaar zetten we dan een betalingsregeling op.
-
Wat gebeurt er als ik niet betaal?
Finqus Bijzonder Beheer is erop gericht om de achterstallige betalingen voor de aan u verstrekte lening te incasseren. Lukt het u niet om uw achterstand in het minnelijke traject (het samen zoeken naar een oplossing) te voldoen, dan kunnen wij advocaten inschakelen. Zij kunnen een gerechtelijke procedure starten, waarbij juridische maatregelen zullen worden overwogen, zoals loonbeslag, beslag op uw uitkering of pensioen, beslag op uw bankrekeningen, beslag op uw roerende zaken of beslag op en verkoop van uw woning.
Wanneer u ondanks aanmaningen niet betaalt, zijn wij genoodzaakt dit te melden aan het Bureau Krediet Registratie (BKR). Er komt dan een melding bij uw registratie(s) (door een achterstandscodering) te staan. Deze coderingen zijn voor u nadelig en maken het aangaan van toekomstige financiële verplichtingen moeilijk. De BKR-codering blijft vijf jaar in het register staan. U kunt een BKR-codering voorkomen door tijdig uw achterstand te betalen.
-
Ik ben het niet eens met de betalingsachterstand. Wat moet ik doen?
Als u het niet eens bent dat u wordt aangeschreven over een betalingsachterstand, dan kunt u een reactie sturen naar Finqus Bijzonder Beheer. Geeft u ons duidelijk aan waarom u het niet eens bent met de betalingsachterstand.
Bijzonder Beheer Hypotheken
Postbus 240
3600 AE Maarssen
088 - 422 9110
hypotheek@finqus.nlBijzonder Beheer Consumptief krediet
Postbus 2178
3800 CD Amersfoort
088 - 655 6816
debiteurenbeheer@finqus.nl -
Ik ben verhuisd en/of mijn contactgegevens zijn gewijzigd. Wat moet ik doen?
Geef uw nieuwe gegevens zo snel mogelijk aan ons door. Neemt u contact met ons op.
-
Word ik geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie?
Consumptieve kredieten worden door de schuldeiser geregistreerd bij Bureau Krediet Registratie (BKR). Zo ontstaat een reëel beeld van het kredietverleden dat u heeft opgebouwd. Wanneer u na aanmaning niet betaalt, dan wordt dit gemeld bij het BKR. Dit geldt zowel voor hypothecair als voor consumptief krediet. Er komt dan een melding bij uw registratie(s) (door een achterstandscodering) te staan. Deze coderingen zijn voor u nadelig en maken het aangaan van toekomstige financiële verplichtingen moeilijk. De BKR-codering blijft vijf jaar in het register staan. U kunt een BKR-codering voorkomen door tijdig uw achterstand te betalen.
Wilt u meer informatie over het registreren van kredietinformatie, dan verwijzen wij u door naar www.bkr.nl.
-
Ik ben toegelaten tot de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen. Wat moet ik doen?
Bent u toegelaten tot de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen (WSNP), dan is het belangrijk dat u ons daarvan op de hoogte stelt. Wij raden u aan zo snel mogelijk een kopie van de uitspraak naar ons toe te sturen. Wilt u meer informatie over de WSNP, dan verwijzen wij u naar https://www.rijksoverheid.nl/
-
Hoe zit het met de bescherming van mijn persoonsgegevens?
Voor het beheer van uw lening kan Finqus aanvullende informatie bij u opvragen. Deze gegevens worden door Finqus gebruikt en opgeslagen in uw dossier. Meer informatie inzake de verwerking van uw persoonsgegevens kunt u vinden in ons privacy beleid.
-
Ik heb geen betalingsachterstand en toch is mijn krediet of polis overgedragen aan Finqus Bijzonder Beheer. Hoe kan dit?
Onder bepaalde voorwaarden kan het bedrag dat u verschuldigd bent vervroegd opeisbaar zijn. Ook kan in sommige gevallen worden vastgesteld dat er een bepaald risico ten aanzien van de incasso van een krediet of polis is ontstaan. Bijvoorbeeld bij een overlijden van één van de contractanten, een verhuizing naar het buitenland of bijvoorbeeld toetreding tot de WSNP, de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen.
In deze situaties heeft de schuldeiser uw lopende schuld (tijdelijk) overgedragen aan Finqus Bijzonder Beheer. Het feit dat Finqus Bijzonder Beheer u aanschrijft, betekent dus niet altijd dat er ook een betalingsachterstand is ontstaan. Heeft u vragen over onze aanschrijving of over de overdracht naar Finqus Bijzonder Beheer, neemt u dan contact met ons op.